Kształcenie zdalne. Zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI wieku (PDF)
- Dostępność: dostępny
- ISBN: 978-83-232-3999-4 (PDF)
- DOI: 10.14746/amup.9788323239994
- Kategoria: Psychologia i Pedagogika, Ebooki
- Data wydania: 2021
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną Autora są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (online); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
Zamiast wprowadzenia
Próba uchwycenia klimatu naszych czasów w kontekście edukacji zdalnej, okraszonej pandemią COVID-19
Rozdział I
Przemiany szkolnictwa wyższego na świecie
1. Masowość kształcenia a jego komercjalizacja
1.1. Facebook jest wrogiem szkoły
1.2. YouTube wie, „jak” (się uczyć)
1.3. Poza szkolną ławą
1.4. Zmieniający się wskaźnik skolaryzacji
2. Egalitaryzm i elitaryzm w podejściu do edukacji w dobie kultury instant
3. Globalizacja – upodmiotowienie czy uprzedmiotowienie ucznia i nauczyciela
3.1. Gdzie podziała się nasza mądrość?
3.2. Nauczyciel versus uczeń
4. E-learning a nauczanie tradycyjne – możliwości i kierunki zmian
Rozdział II
Geneza kształcenia zdalnego
1. Komputer – współczesne okno na świat
2. Rozwój kształcenia na odległość na przestrzeni lat
2.1. Od galaktyki Gutenberga do galaktyki internetu
2.2. Kamień węgielny pod kształcenie zdalne – kształcenie korespondencyjne
2.3. Kształcenie ponad granicami czasu i przestrzeni
Rozdział III
Kształcenie zdalne w perspektywie współczesności
1. Typy i rodzaje kształcenia zdalnego
2. Współczesne metody kształcenia zdalnego
3. Kształcenie zdalne na wyższych uczelniach
3.1. Kształcenie zdalne – uwarunkowania i prognozy
3.2. Szanse i silne strony kształcenia zdalnego
3.3. Zagrożenia i słabe strony zdalnej edukacji
4. Implementacje nowych rozwiązań i platformy e-learningowe
5. E-edukacja w wybranych ośrodkach akademickich
6. Obraz kształcenia zdalnego w szkolnictwie wyższym na świecie
Rozdział IV
Student wobec zmian form edukacji w szkole wyższej
1. Uniwersytety dla wszystkich
2. Polska szkoła przełomu XX i XXI w.
3. Digital natives versus digital immigrants
4. Społeczeństwo „kopiuj, wklej”
5. Kreatywność online, edukacja i autoedukacja w sieci
6. Homo sapere digitus
7. Uczeń szkoły wyższej w kontekście progresu kształcenia zdalnego
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rycin i tabel
Summary. Remote learning. Changes in Polish education in the first decade
of the 21st century
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | e-book |
Format | 14,5 x 20,5 |
Język | polski |
Tytuł (EN) | Remote learning. Changes in Polish education in the first decade of the 21st century |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 345 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3999-4 (PDF) |
DOI | 10.14746/amup.9788323239994 |
Liczba stron | 252 |